Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.rmutk.ac.th/jspui/handle/123456789/4696
Title: ระบบบริหารอู่ซ่อมรถ กรณีศึกษา ร้านช่างเก่ง
Other Titles: Management System for Automobile Repair Shop: A Case Study of Keng Garage
Authors: รุ่งทิพย์ โคบาล
จักรพรรณ์ กรนุ่ม
กุศล หงษ์คำ
จิรพัฒน์ ดวงตา
Keywords: โครงงานปริญญาตรี - ปีการศึกษา 2566
แอปพลิเคชัน
อู่ซ่อมรถ
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ. คณะบริหารธุรกิจ. สาขาวิชาเทคโนโลยีสารสนเทศและธุรกิจดิจิทัล
Abstract: โครงการระบบบริหารอู่ซ่อมรถ กรณีศึกษา ร้านช่างเก่ง มีวัตถุประสงค์ เพื่อพัฒนาระบบบริหารอู่ซ่อมรถ กรณีศึกษา ร้านช่างเก่ง และประเมินประสิทธิภาพของระบบที่พัฒนาจากผู้เชี่ยวชาญด้านการออกแบบและพัฒนาแอปพลิเคชัน 3 คน และประเมินความพึงพอใจต่อการใช้งานจากผู้ใช้ 30 คน โดยเครื่องมือที่ใช้รวบรวมข้อมูล ได้แก่ แบบประเมินคุณภาพสำหรับผู้เชี่ยวชาญและแบบประเมินความพึงพอใจสำหรับผู้ใช้ผลการดำเนินโครงการได้แอปพลิเคชันที่ใช้งานบน 2 แพลตฟอร์ม ได้แก่ โมบายแอปพลิเคชัน และเว็บแอปพลิเคชัน โดยโมบายแอปพลิเคชันประกอบด้วย 10 ฟังก์ชันการทำงาน ได้แก่ การจัดการเข้าใช้งานระบบ การจัดการข้อมูลลูกค้า การจัดการข้อมูลรถ การจัดการข้อมูลการจองคิว การ จัดการข้อมูลชำระเงิน การจัดการประวัติ การแจ้งเตือนและการติดตาม ข้อมูลข่าวสาร เรียกรถยกโปรโมชัน และเว็บแอปพลิเคชันประกอบด้วย 8 ฟังก์ชันการทำงาน ได้แก่ การจัดการเข้าสู่ระบบงาน การจัดการข้อมูลลูกค้า การจัดการข้อมูลบริการ การจัดการข้อมูลชำระเงิน การจัดการข้อมูลพนักงาน การจัดการประวัติการจัดการยี่ห้อ และผลการประเมินคุณภาพโดยผู้เชี่ยวชาญพบว่ามีค่าเฉลี่ยทุก ด้านอยู่ในระดับมาก (𝑥̅= 4.00, S.D. = 1.04) และค่าเฉลี่ยความพึงพอใจโดยผู้ใช้งานอยู่ในระดับ มาก (𝑥̅= 3.91, S.D. = 0.91)
The project Management System for Automobile Repair Shop: A Case Study of Keng Garage aimed to develop and evaluate the efficiency of a management system for the automobile repair shop in the context of Keng Garage. The evaluation was conducted by 3 experts in the application design and development field, and 30 users through a quality assessment form for experts and a satisfaction assessment form for users. The project resulted in an application for use on 2 platforms: a mobile application and a web application. The mobile application consists of 10 functions, including system access management. Customer information management Vehicle information management Managing reservation information Payment information management History management Notifications and tracking News information, forklift calling, promotions and a web application consisting of 8 functions, including work login management Customer information management Service data management Payment information management Employee information management History management Brand management. The quality assessment results by experts indicated high average scores in all aspects (𝑥 = 4.00, S.D. = 1.04), while users reported high average satisfaction scores (𝑥 = 3.91, S.D. = 0.91).
URI: http://dspace.rmutk.ac.th/handle/123456789/4696
Appears in Collections:บทคัดย่อรายวิชาโครงงานปริญญาตรี



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.