Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.rmutk.ac.th/jspui/handle/123456789/4694
Title: เกมคะบู้ม!! มาคอมบัทแอมอินทะเลทราย
Other Titles: Development of Kaboom!! Ma Com But I'm in Talaysai Game
Authors: นิกร กรรณิกากลาง
ศตวรรษ บุญบรรเทิง
ชุติสรา กุตระใส
พีระพัฒน์ ศรีอาวุธ
Keywords: เกม
เกมอาร์พีจี
โครงงานปริญญาตรี - ปีการศึกษา 2566
Computer game
Role-playing
Game (RPG)
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ. คณะบริหารธุรกิจ. สาขาวิชาเทคโนโลยีสารสนเทศและธุรกิจดิจิทัล
Abstract: การพัฒนาเกมคะบู้ม!! มาคอมบัทแอมอินทะเลทราย มีวัตถุประสงค์เพื่อพัฒนาเกมคะบู้ม!! มา คอมบัทแอมอินทะเลทราย ประเมินคุณภาพโดยผู้เชี่ยวชาญ และประเมินความพึงพอใจของผู้ใช้งาน ซึ่งทำ การประเมินคุณภาพโดยผู้เชี่ยวชาญ 3 คน และทำการประเมินความพึงพอใจของผู้ใช้งานจำนวน 30 คน โดยเครื่องมือที่ใช้ประกอบไปด้วยเกมคะบู้ม!! มาคอมบัทแอมอินทะเลทราย แบบประเมินคุณภาพสำหรับ ผู้เชี่ยวชาญ และแบบประเมินความพึงพอใจสำหรับผู้ใช้งานสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลประกอบด้วย ค่าเฉลี่ย และค่าเบี่ยงเบนมาตราฐาน ผลการประเมินคุณภาพเกมคะบู้ม!! มาคอมบัทแอมอินทะเลทรายโดยผู้เชี่ยวชาญ พบว่าอยู่ใน ระดับดี(𝑥̅= 4.27, S.D. = 0.64) และผลการประเมินความพึงพอใจของผู้ใช้งาน พบว่าอยู่ในระดับดี (𝑥̅= 4.48, S.D. = 0.59)
This study aimed to develop a game titled Kaboom!! Ma Com But I’m in Talaysai, assess its quality through expert evaluation, and evaluate its user satisfaction. Three experts assessed the game’s quality utilizing a specific assessment form, while thirty users participated in a satisfaction survey. The data was analyzed using mean and standard deviation. The result of the quality assessment was at a good level (𝑥 = 4.27, S.D. = 0.64) and the users satisfaction assessment was at a good level as well (𝑥 = 4.48, S.D. = 0.59).
This study aimed to develop a game titled Kaboom!! Ma Com But I’m in Talaysai, assess its quality through expert evaluation, and evaluate its user satisfaction. Three experts assessed the game’s quality utilizing a specific assessment form, while thirty users participated in a satisfaction survey. The data was analyzed using mean and standard deviation. The result of the quality assessment was at a good level (𝑥̅= 4.27, S.D. = 0.64) and the users satisfaction assessment was at a good level as well (𝑥̅= 4.48, S.D. = 0.59)
URI: http://dspace.rmutk.ac.th/handle/123456789/4694
Appears in Collections:บทคัดย่อรายวิชาโครงงานปริญญาตรี



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.