Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.rmutk.ac.th/jspui/handle/123456789/4428
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorวัชระ เอนกนวล
dc.date.accessioned2021-08-31T09:39:10Z
dc.date.available2021-08-31T09:39:10Z
dc.date.issued2563
dc.identifier.urihttp://dspace.rmutk.ac.th/handle/123456789/4428
dc.description.abstractการผลิตสื่อวิดีโออินโฟกราฟิก เรื่อง การป้องกันไวรัสโคโรนา (COVID-19) นี้มีวัตถุประสงค์คือ 1) เพื่อผลิตสื่อวิดีโออินโฟกราฟิกเรื่อง การป้องกันไวรัสโคโรนา (COVID-19)และ 2) เพื่อศึกษาความพึงพอใจหลังชมสื่อวิดีโออินโฟกราฟิก เรื่อง การป้องกันไวรัสโคโรนา (COVID-19) กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือ ประชาชนทั่วไป จำนวน 100 คน ด้วยวิธีการสุ่มแบบบังเอิญ (Accidental Sampling) โดยใช้กลุ่มตัวอย่างประชาชนในกรุงเทพมหานคร เครื่องมือในการศึกษาคือ1) สื่อวิดีโออินโฟกราฟิก เรื่อง การป้องกันไวรัสโคโรนา (COVID-19) แบบประเมินความพึงพอใจหลังการสื่อวิดีโออินโฟกราฟิก เรื่อง การป้องกันไวรัสโคโรนา (COVID-19)ใช้ค่ามาตราส่วนประมาณค่า 5 ระดับผลการผลิตสื่อวิดีโออินโฟกราฟิก เรื่อง การป้องกันไวรัสโคโรนา (COVID-19) ในเชิงรณรงค์เกี่ยวกับปัญหาของการแพร่ระบาดของเชื้อไวรัสโคโรนา (COVID-19) เพื่อให้ประชาชนตระหนักถึงปัญหาและวิธีการป้องกันตัวเอง ที่นำเสนอออกมาในรูปแบบของวิดีโออินโฟกราฟิก เพื่อให้ผู้รับชมสื่อเข้าใจได้ง่าย โดยมีจำนวน 1 ตอน ระยะเวลา 1.23 นาทีen_US
dc.description.abstractThe purpose of this COVID-19 (COVID-19) video infographic is 1) to produce the Coronavirus Prevention (COVID-19) video infographic and 2) to study the satisfaction after viewing. The Coronavirus Prevention (COVID-19) video infographic, the sample used in the study was 100 people. By accidental sampling using a sample of people in Bangkok The study tools were: 1) Corona Virus Prevention Video Infographic (COVID-19) Post-Media Satisfaction Assessment Video Corona Virus Prevention Infographic Video. (COVID-19) using a scale to approximate 5 levels.The results of the production of the Corona Virus Prevention (COVID-19) video infographic in a campaign on the issue of the coronavirus (COVID-19) epidemic to make people aware of the problem and how to protect themselves. Presented in the form of a video infographic. To make it easy for the audience to understand the media, with 1 episode duration of 1.23 minutes
dc.description.sponsorshiplibrary.carit@mail.rmutk.ac.then_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ. คณะวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยี. สาขาวิชาเทคโนโลยีการโทรทัศน์และวิทยุกระจายเสียงen_US
dc.subjectโครงงานปริญญาตรี -- ปีการศึกษา 2563en_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ -- คณะวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยี -- สาขาวิชาเทคโนโลยีการโทรทัศน์และวิทยุกระจายเสียงen_US
dc.subjectการผลิตสื่ออินโฟรกราฟิกen_US
dc.subjectการป้องกันไวรัสโคโรนา (COVID-19)
dc.subjectCOVID-19
dc.subjectเกรียงไกร พละสนธิ, อาจารย์ที่ปรึกษาโครงงาน
dc.titleการผลิตสื่อวิดีโออินโฟกราฟิก เรื่อง การป้องกันไวรัสโคโรนา (COVID-19)en_US
dc.title.alternativeThe Coronavirus Prevention (COVID-19) Video Infographicen_US
dc.typeOtheren_US
dcterms.abstractThe purpose of this COVID-19 (COVID-19) video infographic is 1) to produce the Coronavirus Prevention (COVID-19) video infographic and 2) to study the satisfaction after viewing. The Coronavirus Prevention (COVID-19) video infographic, the sample used in the study was 100 people. By accidental sampling using a sample of people in Bangkok The study tools were: 1) Corona Virus Prevention Video Infographic (COVID-19) Post-Media Satisfaction Assessment Video Corona Virus Prevention Infographic Video. (COVID-19) using a scale to approximate 5 levels.The results of the production of the Corona Virus Prevention (COVID-19) video infographic in a campaign on the issue of the coronavirus (COVID-19) epidemic to make people aware of the problem and how to protect themselves. Presented in the form of a video infographic. To make it easy for the audience to understand the media, with 1 episode duration of 1.23 minutes
Appears in Collections:บทคัดย่อรายวิชาโครงงานปริญญาตรี

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
การป้องกันไวรัสโคโรนา.pdf98.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.