Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.rmutk.ac.th/jspui/handle/123456789/4421
Title: การผลิตสื่อดิจิทัลวิดีโอ เรื่อง โครงการจ้างวานข้า
Other Titles: Digital Video Production Work from Homeless
Authors: เกรียงไกร พละสนธิ, อาจารย์ที่ปรึกษาโครงงาน
กันต์นริย์ พัฒนะบุณยกร
จักรี ธุมา
Keywords: โครงงานปริญญาตรี -- ปีการศึกษา 2563
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ -- คณะวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยี -- สาขาวิชาเทคโนโลยีการโทรทัศน์และวิทยุกระจายเสียง
สื่อดิจิทัลวิดีโอ
โครงการจ้างวานข้า
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ. คณะวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยี. สาขาวิชาเทคโนโลยีการโทรทัศน์และวิทยุกระจายเสียง
Abstract: การผลิตสื่อดิจิทัลวิดีโอ เรื่อง โครงการจ้างงานข้า มีวัตถุประสงค์คือ เพื่อ 1) ผลิตสื่อดิจิทัลวิดีโอเรื่อง โครงการจ้างวานข้า และ 2) เพื่อศึกษาความพึงพอใจของผู้ชมหลังชมสื่อดิจิทัลวิดีโอ เรื่อง โครงการจ้างวานข้า กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือ ประชาชนในจังหวัดกรุงเทพมหานคร จำนวน 100 คน โดยใช้วิธีแบบบังเอิญ เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษา คือ 1) สื่อดิจิทัลวิดีโอเรื่อง โครงการจ้างวานข้า 2) แบบประเมินคุณภาพสื่อดิจิทัลวิดีโอเรื่อง โครงการจ้างวานข้า และ 3) แบบประเมินความพึงพอใจหลังรับชมสื่อดิจิทัลวิดีโอเรื่อง โครงการจ้างวานข้า ผลการผลิตสื่อดิจิทัลวิดีโอ เรื่อง โครงการจ้างวานข้า ประกอบด้วย สื่อดิจิทัลวิดีโอ ความยาว 7 นาที จำนวน 1 ตอน จะเป็นการพูดชีวิติสังคมในปัจจุบันและ การริเริ่มเกี่ยวกับกิจกรรม Food For Friends ก่อนจะพูดถึงโครงการจ้างวานข้า โดยการสำรวจความต้องการจากมูลนิธิกระจกเงาโครงการจ้างวานข้า โดยการสร้างสื่อเพื่อประชาสัมพันธ์โครงการเพื่อสร้างความคิดและปรับมุมมองของคนทั่วไปใด้เปลี่ยนทัศนคติมองคนไร้บ้านเหล่านี้ผ่านสื่อดิจิทัลวิดีโอ เรื่อง โครงการจ้างวานข้า เพื่อส่่งต่อข้อมูลและความต้องการทางสังคมในการช่วยเหลือและเอื้อเฟื้อต่อคนไร้บ้าน และเผยแพร่ ให้กับมูลนิธิกระจกเงาเพื่อส่งต่อให้กับประชาชนที่จะสนับสนุนโครงการจ้างวานข้าต่อการส่่งเสริมของ องค์กรมูลนิธิกระจกเงา
Production of digital media, video about Digital Video Production, Work from Homeless Project objectives are to 1) produce digital video media about Digital video Work from Homeless Project and 2) to study the satisfaction of viewers after viewing the digital media video about Digital Video Production, Work from Homeless. The sample used in this study was people in Bangkok Number of 100 people using a coincidental method. The tools used in the study are 1) digital video stories Digital video Work from Homeless 2) Digital Video Quality Evaluation Form work from homeless Project and 3) Satisfaction after viewing Digital Video , video titled Work from Homeless Project.The results of the production of digital video, video about digital video Production, work from homeless consisting of a digital video, a 7-minute video of one episode will be a talk about the life of today's society and the start of the Food For Friends event before talking about the Hiring Project.By surveying the needs of the Mirror Foundation work from homeless Project By creating media to promote projects to create ideas and adjust the views of the general public to change the attitude of these homeless people Through digital media, video about Digital video work from homeless project.To pass on information and the social need for help and support for the homeless. And disseminated to the Mirror Foundation to pass to the people who will support the project to hire me to the promotion of the Mirror Foundation organization.
URI: http://dspace.rmutk.ac.th/handle/123456789/4421
Appears in Collections:บทคัดย่อรายวิชาโครงงานปริญญาตรี

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
โครงการจ้างว่านข้า.pdf156.94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.