Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.rmutk.ac.th/jspui/handle/123456789/4404
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | นรีรัตน์ สร้อยศรี, อาจารย์ที่ปรึกษาโครงงาน | |
dc.contributor.advisor | นุชริน ทองพูล, อาจารย์ที่ปรึกษาโครงงาน | |
dc.contributor.author | ฐิติพงศ์ ชัดไชยสง | |
dc.date.accessioned | 2021-08-13T15:46:01Z | |
dc.date.available | 2021-08-13T15:46:01Z | |
dc.date.issued | 2563 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.rmutk.ac.th/handle/123456789/4404 | |
dc.description.abstract | การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยในการตัดสินใจของวัยรุ่นในการเลือกรับชมสื่อออนไลน์ผ่านช่องทางยูทูบ กลุ่มตัวอย่างเป็นประชาชนกลุ่มวัยรุ่นทั้งเพศชายและเพศหญิงในจังหวักรุงเทพมหานคร ที่มีอายุตั้งแต่ 13-24 โดยการเลือกกลุ่มตัวอย่างแบบสะดวกโดยใช้สูตรของ Taro Tayamane ที่ระดับความเชื่อมั่น ความคลาดเคลื่อน ±5 ได้กลุ่มตัวอยางจำนวน 400 คน | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this project was to explore the factors that affect teenagers’decision on choosing online media via Youtube Channel. The Sample consisted of 400 male and female teenagers in Bangkok aged between 13-24 years old determined by the Taro Yamane’s sample size the simple random sampling method. According to the overall result of collecting data from online survey and analyzing by descriptive analysis was used for data analysis. The factors that affect teenagers’ decision on choosing online media via Youtube Channel were divided into 7 factors including 1) Process 2) Channel of consumer goods distribution 3) Physical Characteristic 4) Promotion 5) Product 6) Person and 7) Price | |
dc.description.sponsorship | library.carit@mail.rmutk.ac.th | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ. คณะวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยี. สาขาวิชาเทคโนโลยีการโทรทัศน์และวิทยุกระจายเสียง | en_US |
dc.subject | โครงงานปริญญาตรี -- ปีการศึกษา 2563 | en_US |
dc.subject | มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ -- คณะวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยี -- สาขาวิชาเทคโนโลยีการโทรทัศน์และวิทยุกระจายเสียง | en_US |
dc.subject | สื่อออนไลน์ -- ยูทูบ | en_US |
dc.title | ปัจจัยในการตัดสินใจของวัยรุ่นในการเลือกรับชมสื่อ ออนไลน์ผ่านช่องทาง Youtube | en_US |
dc.title.alternative | Factors affecting teenagers’ decision - Choosing onlinemedia via Youtube Channel | en_US |
Appears in Collections: | บทคัดย่อรายวิชาโครงงานปริญญาตรี |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
สื่ออนไลน์ ยูทูบ.pdf | 105.13 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.