Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.rmutk.ac.th/jspui/handle/123456789/2536
Title: | การสร้างสื่อการสอนอุปกรณ์ช่วยสอนโมเดลมีดกลึง ในรายวิชา งานเครื่องมือกล สำหรับนักเรียน ปวช. 3 วิทยาลัยเทคนิคกาญจนบุรี |
Other Titles: | DEVELOPMENT OF INSTRUCTIONAL MEDIA ON LATHE TOOL MODEL FOR 3rd YEAR VOCATIONAL STUDENTS AT KANCHANABURI TECHNOLOGICAL COLLEGE |
Authors: | อำนาจ ดงงาม |
Keywords: | เครื่องมือกล Machine-tools เครื่องกลึง Lathes |
Issue Date: | 2561 |
Publisher: | คณะครุศาสตร์อุตสาหกรรม มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ |
Abstract: | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เพื่อสร้างและหาประสิทธิภาพของการพัฒนาสื่อสื่อการสอนอุปกรณ์ช่วยสอนโมเดลมีดกลึง ในรายวิชา งานเครื่องมือกล สำหรับนักเรียนอาชีวศึกษาในระดับ ปวช.3 แผนกวิชาช่างไฟฟ้า ผ่านเกณฑ์มาตรฐาน 80/80 2) เพื่อเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางเรียนของสื่อการสอนเรื่อง โมเดลมีดกลึง ในรายวิชางานเครื่องมือกลของนักเรียนอาชีวศึกษาในระดับ ปวช.3 แผนกวิชาช่างไฟฟ้า ด้วยอุปกรณ์ช่วยสอนโมเดลมีดกลึง 3) เพื่อประเมินความพึงพอใจของนักเรียนที่มีต่อสื่อการสอนเรื่อง โมเดลมีดกลึง ในรายวิชางานเครื่องมือกล นักเรียนอาชีวศึกษาในระดับ ปวช.3 แผนกวิชาช่างไฟฟ้า
กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในงานวิจัยได้แก่นักเรียนอาชีวศึกษาในระดับ ปวช.3 แผนกวิชาช่างไฟฟ้า ประจำปีการศึกษา 2561 วิทยาลัยเทคนิคกาญจนบุรี จังหวัดกาญจนบุรี จำนวน 32 คน
เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ แผนการจัดการเรียนรู้ รายวิชา งานเครื่องมือกล เรื่อง โมเดลมีดกลึง นวัตกรรมที่ครูสร้างขึ้น คือ อุปกรณ์ช่วยสอนโมเดลมีดกลึง
สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน The study of the development of instructional media on lathe tool model has the purpose of 1) to find the efficiency of instructional media on lathe tool 2) To find the students’ learning achievement after applying the instructional media on lathe tool model 3) to find the students’ satisfaction on using the instructional media for lathe tool model. The sample was 32 3rd year vocational students in electric department at Kanchanaburi Technological College. The instruments were lesson plan on lathe tool model and instructional media on lathe tool model. The statistical analysis were percentage, mean and standard deviation The study found that 1) the efficiency of the instructional media on lathe tool model was 81.2/ 88.87 2) The students’ satisfaction was good. |
URI: | http://dspace.rmutk.ac.th/handle/123456789/2536 |
Appears in Collections: | บทคัดย่อรายวิชาโครงงานปริญญาตรี |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
109 อำนาจ-2.pdf | 195.75 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.