Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.rmutk.ac.th/jspui/handle/123456789/4686
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | รพีพัฒน์ ศรีศิลารักษ์, อาจารย์ที่ปรึกษา | |
dc.contributor.author | นันท์นภัส รอดทอง | |
dc.date.accessioned | 2022-08-11T08:56:11Z | |
dc.date.available | 2022-08-11T08:56:11Z | |
dc.date.issued | 2566 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.rmutk.ac.th/handle/123456789/4686 | |
dc.description.abstract | งานวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาด้านอิทธิพลทางสังคม ด้านปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด 7 P’s ด้านพฤติกรรมผู้บริโภค และด้านเครื่องมือสื่อสารทางการตลาดดิจิทัลที่ส่งผลต่อ การตัดสินใจซื้อสินค้าของผู้บริโภคผ่านสื่อออนไลน์ในภาคใต้ เก็บรวบรวมข้อมูลด้วยแบบสอบถามออนไลน์ผ่าน Google From กลุ่มตัวอย่างคือผู้บริโภคที่ใช้บริการซื้อสินค้าผ่านออนไลน์จากกลุ่มผู้ใช้งานออนไลน์ จำนวน 400 ตัวอย่าง วิเคราะห์ข้อมูลด้วยค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์ถดถอยเชิงเส้นพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า ด้านอิทธิพลทางสังคม ด้านส่วนประสมทางการตลาด 7P’s และด้านเครื่องมือสื่อสารทางการตลาดดิจิทัล ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าออนไลน์ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 มีค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์พหุคูณอยู่ในระดับมาก (R = 0.831) มีอำนาจในการพยากรณ์ร้อยละ 69.0 และมีความคลาดเคลื่อนมาตรฐานของการพยากรณ์เท่ากับ 0.33461(SEE 0.33461) โดยปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าออนไลน์มากที่สุดคือ ด้านส่วนประสมการตลาด รองลงมา คือ ด้านเครื่องมือทางการตลาดดิจิทัล และด้านอิทธิพลทางสังคม มีค่าสัมประสิทธิ์การถดถอยเท่ากับ 0.523 0.402 และ 0.126 ตามลำดับ จากผลการศึกษา สามารถเขียนสมการได้ในรูปแบบคะแนนดิบ และคะแนนมาตรฐาน ได้ดังนี้ สมการคะแนนดิบ Y = +0.525+0.107+0.633 +0.404 และสมการคะแนนมาตรฐาน Z = 0.126+0.523+0.402 | en_US |
dc.description.abstract | This research has the objectives to study social influence marketing mix factors 7 P’s consumer Behavior and digital marketing communication tools that affect consumers' purchasing decisions through online media in the southern region data was collected by online questionnaire via Google from the sample group is people who use online shopping services from a group of 400 online users data were analyzed by percentage, mean, and standard deviation and multiple linear regression analysis. The results showed that social influence 7P's marketing mix and digital marketing communication tools affect the decision to buy products online Statistically significant at the 0.05 level. The multiple correlation coefficient was at a high level (R = 0.831) The forecasting power was 69.0% and the standard error of forecasting was 0.33461(SEE 0.33461). The factors that influence the decision to buy products online the most are Marketing mix subordinate digital marketing tools and social influence the regression coefficients were 0.523, 0.402 and 0.126 respectively. According to the study results, the equation can be written in raw score and standard score format as follows: Raw score equation Y =+0.525+0.1070.633+0.404 and standard score equation Z =0.126+0.523+0.402 | |
dc.description.sponsorship | library.oarit@mail.rmutk.ac.th | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ. คณะบริหารธุรกิจ | en_US |
dc.subject | การเลือกซื้อสินค้า | en_US |
dc.subject | ผู้บริโภค | |
dc.subject | ภาคใต้ (ไทย) | |
dc.subject | อิทธิพลทางสังคม | |
dc.subject | วิทยานิพนธ์ -- ปีการศึกษา 2567 | |
dc.title | ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าออนไลน์ของผู้บริโภคในภาคใต้ | en_US |
dc.type | Other | en_US |
Appears in Collections: | วิทยานิพนธ์/การค้นคว้าอิสระ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Nannapat_2023.pdf | 1.81 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.