Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.rmutk.ac.th/jspui/handle/123456789/4043
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorนานา ศรีธรรมศักดิ์, อาจารย์ที่ปรึกษาโครงงาน
dc.contributor.advisorสุภาพร อรรคพิณ, อาจารย์ที่ปรึกษาโครงงานร่วม
dc.contributor.advisorวัชรวิชญ์ วิยาภรณ์, อาจารย์ที่ปรึกษาโครงงานร่วม
dc.contributor.authorศักดิ์สิทธิ์ ยวงพานิช
dc.contributor.authorสรรฐปกรณ์ ชูเกิด
dc.date.accessioned2020-08-19T09:25:14Z
dc.date.available2020-08-19T09:25:14Z
dc.date.issued2562
dc.identifier.urihttp://dspace.rmutk.ac.th/handle/123456789/4043
dc.description.abstractการวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาพฤติกรรมการใช้สื่อดิจิทัลของนักท่องเที่ยวในย่านถนน 4 ส และ 2) เพื่อศึกษาความพึงพอใจในการใช้สื่อดิจิทัลของนักท่องเที่ยวในย่านถนน 4 โดยใช้วิธีการวิจัยเชิงสำรวจ เก็บรวบรวม ประชากร คือ นักท่องเที่ยวชาวไทยในย่านถนน 4 ส (สาทร สีลม สุรวงศ์ สี่พระยา) จานวน 100 คน ด้วยวิธีการสุ่มแบบอย่างง่าย วิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติเชิงพรรณา ได้แก่ ความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตราฐาน ผลการศึกษาพบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุอยู่ในช่วง 21-30 ปี เป็น พนักงานบริษัท มีรายได้ระหว่าง 20,001 – 30,000 บาท การศึกษาระดับปริญญาตรี มีพฤติกรรมการใช้สื่อดิจิทัลประเภท Facebook และ Line ทุกวัน ๆ ละ 3-5 ครั้ง โดยใช้โทรศัพท์มือถือ ความพึงพอใจในการใช้สื่อดิจิทัลของนักท่องเที่ยวในย่านถนน 4 ส โดยรวมมีค่าเฉลี่ยอยู่ในระดับมาก ( X = 3.52) ความสะดวกใน การค้นหาแหล่งท่องเที่ยวที่สนใจ ( X = 4.33) บทบาทของสื่อดิจิทัลมีอิทธิพลต่อการเดินทาง ( X = 4.19) ความสะดวกรวดเร็วในการติดต่อข้อมูลเพิ่มเติมจากเว็บไซต์ ( X = 3.72) ได้รับข้อมูลการท่องเที่ยวที่สนใจ ครบถ้วน ( X = 3.63) อยู่ในระดับมาก ตามลำดับen_US
dc.description.abstractThe purpose of this research was to study 1) Digital Media Usage Behavior of Tourists. 2) Satisfaction in Digital Media Usage of Tourists in regards to 4S Road Areas. It was designed for quantitative research. The research utilized questionnaires to collect data from 100 tourists in 4S road areas ( Sathorn, Silom, Surawonge and Si Phraya) selected by simple random sampling method. The descriptive statistics used for data analysis were the value of the frequency percentages average and standard deviation. The results revealed that digital user in 4S Road areas mostly were females, aged between 21-30 years old who have graduated from university and were employees with a salary 20,001 – 30,000 Baht per month. The most digital media usage were Facebook and Line in 3-5 times per day by mobile phone using. The overall of satisfaction in Digital Media Usage of Tourists was high level ( X = 3.52) as categorized into the 1st on convenience of finding tourists attraction ( X = 4.33), the 2nd on influences of digital media towards travelling ( X = 4.19), the 3rd on convenient and fast for more information from website ( X = 3.72) and the 4th on receive the interest tourism information completely ( X = 3.63) , respectively.
dc.description.sponsorshiplibrary.carit@mail.rmutk.ac.then_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมคลกรุงเทพ. คณะศิลปศาสตร์en_US
dc.titleพฤติกรรมการใช้สื่อดิจิทัลและความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวใน ย่านถนน 4 สen_US
dc.title.alternativeDigital Media Usage Behavior and Satisfaction of Tourists 4 S Road Areasen_US
dc.typeOtheren_US
Appears in Collections:บทคัดย่อรายวิชาโครงงานปริญญาตรี

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.