Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.rmutk.ac.th/jspui/handle/123456789/3876
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorกิ่งแก้ว เอี่ยมแฉล้ม, อาจารย์ที่ปรึกษา
dc.contributor.advisorThe purpose of this research was to study training Viewpoints affecting career advancement of support staffs of Rajamangala University of Technology krungthep and to study the model of training for career advancement of support staff of Rajamangala Universityof Technology krungthep. A mixed method research is used. The quantitative surveys were administered to 136 support staffs assessing data analysis: percentage, frequency, mean, standard deviation, t-test statistics and f- test statistics.The In-Depth interview was used with executives. The research revealed that the support staffs agreed that training could increase working skill at the first rank. Workshop training created understanding and be able to put into action for staff at high level. The demographic factors that affecting the model of training for career advancement of support staff of Rajamangala University of Technology krungthep were gender, age,education level, duration of work, position type and personnel type .The good training model for career advancement affect career advancement of support staff of Rajamangala University of Technology krungthep. The expectation for model that could enhance career advancement was digital workshop.
dc.contributor.authorนฤมล แก้วซิ้ม
dc.date.accessioned2020-05-08T08:28:41Z
dc.date.available2020-05-08T08:28:41Z
dc.date.issued2562
dc.identifier.urihttp://dspace.rmutk.ac.th/handle/123456789/3876
dc.identifier.urihttp://tdc.thailis.or.th/tdc/browse.php?option=show&institute_code=50&bib=678&doc_type=0&TitleIndex=1
dc.description.abstractการวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาทัศนะเกี่ยวกับการฝึกอบรมที่ส่งผลต่อความก้าวหน้าในสายอาชีพของบุคลากรสายสนับสนุน และรูปแบบการพัฒนาการฝึกอบรมที่ส่งผลต่อความก้าวหน้าในสายอาชีพของบุคลากรสายสนับสนุนมหาวิทยาลัยเทคโนโลยี ราชมงคลกรุงเทพ เป็นการวิจัยแบบผสมผสาน (Mixed Methods Research) ประกอบด้วย การวิจัยเชิงปริมาณ (Quantitative Research) โดยใช้แบบสอบถาม กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการเก็บข้อมูลครั้งนี้คือ บุคลากรสายสนับสนุน จำนวนทั้งสิ้น 136 คน ได้แก่ ข้าราชการพลเรือนในสถาบันอุดมศึกษา จำนวน 10 คน พนักงานมหาวิทยาลัย 126 คน การวิจัยเชิงคุณภาพ (Qualitative Research) โดยใช้แบบสัมภาษณ์เชิงลึก (In-Depth Interview) กลุ่มผู้ให้การสัมภาษณ์ประกอบด้วย ผู้บริหารมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ จำนวน 6 คน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ประกอบด้วย การวิเคราะห์ค่าร้อยละ ค่าความถี่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติ การทดสอบที (t-test) การวิเคราะห์ความแปรปรวนแบบทางเดียว (One-way Analysis of Variance ANOVA) ผลการวิจัยพบว่า บุคลากรเห็นด้วยกับการจัดฝึกอบรม เพื่อเพิ่มทักษะในการทำงานให้กับบุคลากรสายสนับสนุนของมหาวิทยาลัยในระดับมากที่สุด การฝึกอบรมในรูปแบบการประชุมเชิงปฏิบัติ การ (Work Shop) ทำให้ท่านเข้าใจและสามารถนำไปปฏิบัติได้จริง เกี่ยวกับความก้าวหน้าในสายอาชีพในระดับมาก ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ที่ส่งผลต่อรูปแบบการพัฒนาการฝึกอบรมที่ส่งผลต่อความก้าวหน้าในสายอาชีพ ของบุคลากรสายสนับสนุน มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ ประกอบด้วย เพศ อายุ ระดับการศึกษา ระยะเวลาใน การปฏิบัติงาน ประเภทตำแหน่ง ประเภทบุคลากร พบว่ารูปแบบการพัฒนาการฝึกอบรมที่ดีส่งผลต่อความก้าวหน้าในสายอาชีพ ของบุคลากรสายสนับสนุน มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ ความคาดหวังต่อรูปแบบการฝึกอบรมที่ทำให้บุคลากรเกิดความก้าวหน้าในสายอาชีพคือ รูปแบบการสัมมนาเชิงปฏิบัติการ โดยนำเทคโนโลยีดิจิทัลเข้ามาช่วยในการฝึกอบรมเป็นการพัฒนารูปแบบการฝึกอบรมที่ส่งผลต่อความก้าวหน้าในสายอาชีพของบุคลากรสายสนับสนุน มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพen_US
dc.description.abstractThe purpose of this research was to study training Viewpoints affecting career advancement of support staffs of Rajamangala University of Technology krungthep and to study the model of training for career advancement of support staff of Rajamangala Universityof Technology krungthep. A mixed method research is used. The quantitative surveys were administered to 136 support staffs assessing data analysis: percentage, frequency, mean, standard deviation, t-test statistics and f- test statistics.The In-Depth interview was used with executives. The research revealed that the support staffs agreed that training could increase working skill at the first rank. Workshop training created understanding and be able to put into action for staff at high level. The demographic factors that affecting the model of training for career advancement of support staff of Rajamangala University of Technology krungthep were gender, age,education level, duration of work, position type and personnel type .The good training model for career advancement affect career advancement of support staff of Rajamangala University of Technology krungthep. The expectation for model that could enhance career advancement was digital workshop.
dc.description.abstractการค้นคว้าอิสระนี้ เป็นส่วนหนึ่งของการศึกษาตามหลักสูตร บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต คณะบริหารธุรกิจ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ ปีการศึกษา 2562 ลิขสิทธิ์เป็นของมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ
dc.description.sponsorshiplibrary.carit@mail.rmutk.ac.then_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ คณะบริหารธุรกิจen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ -- บุคลากรสายสนับสนุนen_US
dc.subjectการค้นคว้าอิสระ -- ปริญญาโท -- ปีการศึกษา 2562
dc.subjectการฝึกอบรม
dc.titleรูปแบบการพัฒนาการฝึกอบรมที่ส่งผลต่อความก้าวหน้าในสายอาชีพของบุคลากรสายสนับสนุน มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพen_US
dc.title.alternativeThe Model of Training for Career Advancement of Support Staff in Rajamangala University of Technology krungthepen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:วิทยานิพนธ์/การค้นคว้าอิสระ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Narumon Kaewsim_2019.pdf2.39 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.