Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.rmutk.ac.th/jspui/handle/123456789/3850
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorเชิงชาย สุวรรณกูฎ, อาจารย์ที่ปรึกษา
dc.contributor.authorพัชรี บุตรฉ่่า
dc.date.accessioned2020-04-14T04:25:26Z
dc.date.available2020-04-14T04:25:26Z
dc.date.issued2562
dc.identifier.urihttp://dspace.rmutk.ac.th/handle/123456789/3850
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าผ่านระบบออนไลน์ของผู้สูงอายุ โดยกลุ่มตัวอย่างในการศึกษาคือ ผู้ที่มีอายุตั้งแต่ 60 ปีขึ้นไปที่อาศัยอยู่ในเขตบางแค จ่านวน 405 คน เป็นวิธีวิจัยเชิงปริมาณโดยใช้แบบสอบถามในการเก็บรวบรวมข้อมูล เครื่องมือการวิเคราะห์ทางสถิติเชิงพรรณาประกอบ ด้วย ค่าความถี่ (Frequency) ค่าร้อยละ (Percentage) ค่าเฉลี่ย (Average) และการวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุคูณ (Multiple Regression Analysis) ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง และมีอายุในช่วง 60 ถึง 70 ปี โดยเพศของผู้สูงอายุส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าผ่านระบบออนไลน์ ส่วนอายุนั้นไม่ส่งผลต่อกับ การตัดสินใจซื้อสินค้าผ่านระบบออนไลน์ ผลการวิเคราะห์พบว่าในด้านส่วนประสมทางการตลาดและด้านการยอมรับเทคโนโลยีส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผ่านระบบออนไลน์ของผู้สูงอายุอยู่ในระดับมากอย่างมีนัยส่าคัญทางสถิติที่ .05 โดยมีปัจจัยด้านราคา และปัจจัยการรับรู้ความมีประโยชน์นั้น ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าผ่านระบบออนไลน์ของผู้สูงอายุอยู่ในระดับมากที่สุดen_US
dc.description.abstractThe purpose of this research aims to study the factors that affect the online buying decision of the elderly in Bang Khae. The sampling in this study is 405 elderly people who are 60 years old or over and live in Bang Khae district of Bangkok. In this quantitative study, the research applies the questionnaire for data collection method. In this way, the data analysis uses statistical methods such as Descriptive Statistics Analysis, Frequency, Percentage, and Multiple Regression Analysis. The study found that most of the respondents are female and age between 60 to 70 years old. Although, this female gender factor affects to the online purchasing decisions at a high level. However, the elderly’s age factor is not affect to the decision of online buying. In the data analysis, the result found that Marketing Mix factors and Technology Acceptance are affected to online purchasing decision with a high level of a statistical significance at .05. As the results, the price of products factor as well as the perceive usefulness factor have the highest affect to online purchasing decisions of the elderly people.
dc.description.abstractการค้นคว้าอิสระนี้เป็นส่วนหนึ่งของการศึกษา ตามหลักสูตรบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต คณะบริหารธุรกิจ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ ปีการศึกษา 2562 ลิขสิทธิ์ของมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ
dc.description.sponsorshiplibrary.carit@mail.rmutk.ac.then_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ คณะบริหารธุรกิจen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ -- การค้นคว้าอิสระen_US
dc.subjectส่วนประสมทางการตลาดen_US
dc.subjectการตัดสินใจซื้อ -- สินค้าen_US
dc.subjectผู้สูงอายุ
dc.subjectการค้นคว้าอิสระ -- ปริญญาโท -- ปีการศึกษา 2562
dc.titleปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าผ่านระบบออนไลน์ของผู้สูงอายุ กรณีศึกษากลุ่มผู้สูงอายุที่อาศัยอยู่ในเขตบางแคen_US
dc.titleFactors affecting to the online purchasing decision of elderly: a case study of elderly in bang khae district.
dc.title.alternativeThe purpose of this research aims to study the factors that affect the online buying decision of the elderly in Bang Khae. The sampling in this study is 405 elderly people who are 60 years old or over and live in Bang Khae district of Bangkok. In this quantitative study, the research applies the questionnaire for data collection method. In this way, the data analysis uses statistical methods such as Descriptive Statistics Analysis, Frequency, Percentage, and Multiple Regression Analysis. The study found that most of the respondents are female and age between 60 to 70 years old. Although, this female gender factor affects to the online purchasing decisions at a high level. However, the elderly’s age factor is not affect to the decision of online buying. In the data analysis, the result found that Marketing Mix factors and Technology Acceptance are affected to online purchasing decision with a high level of a statistical significance at .05. As the results, the price of products factor as well as the perceive usefulness factor have the highest affect to online purchasing decisions of the elderly people.
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:วิทยานิพนธ์/การค้นคว้าอิสระ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Patcharee Butcham_2019.pdf2.06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.